ketentuan ALLAH SWT

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


anda  mungkin akan terkejut mengapa ada gambar orang kawin
tiba tiba ini. aku tebiat nak kawin ke? ya allah ya rabbi.
bukan itu motif post ini di coretkan tetapi video itu la yang menyebabkan
aku terkilan sehingga aku menyedari sesuatu tentang kehidupan


                                          

lepas aku tengok video nie aku rasa
 tersentap. menunjukkan begitu
berkuasanya ALLAH SWT. dari video
 tuh ini lah nama nya "syurga cinta".
HALAL tak pernah jumpa pastu lelaki 
tuh terus datang rumah nk bertunang.
masyaallah, sekarang nie kita kena lah sedar  
ALLAH SWT akan menentukan
yang terbaik untuk umatnya.percaya la semua tuh
 lagi satu, video nie aku rasa sgt la bagus di uar uarkan
sebab boleh mengubah tanggapan orang tentang family arrangged married.

bukan tu je, boleh ubah fikiran orang pasal couple-couple ini.
 sebab bukan semua yang couple 
bagai nak rak sampai jingang pelamin pon. itu 
semua ketentuan ALLAH SWT.
lagi satu aku mendapat satu info daripada 
akak FC Zainatun Adilah dari status facebook dia


renung renungkan dan selamat beramal. 
melalui satu short film yang aku tgk 
juga memberi aku satu kesedaran
 tentang perkara perkara ini semua.
mengenai cinta. ada satu ayat yang 
terkandung dalam video tuh dia ckp
lebih kurang macam nie la "cinta pertama
 memang tak mudah dilupakan, tetapi
cinta pertama itu bukan la yang terbaik"


                                         

kesimpulannya, jangan lah kita terlampau
 serius bercinta cintun nie.
prinsip aku  "jangan cuba mencintai  kekasih,
melebihi cinta kepada ALLAH SWT" 
kerna cinta yang hebat lagi hakiki
 adalah cinta kepada NYA yang menbuatkan hati kita 
lebih tenang di dunia dan akhirat.
AMIN...


aishah nasuha

No comments:

Post a Comment