M E M O R I

#banyak lagi benda yg aku nk letak kat gambar nie sebenarnya

SITUASI 1:

?: eh, aishah nasuha lama tak jumpa ko.

aku: errr... hai, nie siapa ye??? (sambil memgerutkan dahi)

?: sampai hati ko tak ingat kat aku. alaaa, aku yang ******.

aku: err.. tak ingat la. tolong ingat kan boleh tak?

?: alaaa, ko nie aku yang sama **** (macam2 cerita la orang tu akan ckp untuk ingatkn aku)

aku: sorry la aku memang tak ingat.

?: hmm.. tak pe la  (orang tersebut akan beredar sambil riak muka yg kecewa)

*aku sering mengalami situasi macam tuh. aku rasa aku  mengalami masalah untuk mengingati nama orang. aku tak tahu lah kenapa. mungkin aku banyak sangat benda dalam kepala otak aku. jadi, sebab tuh la aku mudah lupa. semestinya, kalau orang tuh da tegur aku, aku tak kenal dia. preeeggghhh. memang la dia malu. aku sangat sangat minta maaf aku memang tak ade niat untuk bersikap macam tuh. dah macam mana aku memang tak ingat. akibatnya, aku dilabelkan SOMBONG dan BERLAGAK!!


SITUASI 2:

aku berada di dalam bas. pada masa tuh bas berhenti di sesuatu tempat. selepas itu ada seorang pak cik di luar bas menundingkan jarinya ke arah aku dengan menyebut nama aku "AISHAH ". aku hanya memandang dengan mengerutkan dahi. dalam hati siapa pak cik tuh rasa macam kenal. aku rasa aku rapat sangat dia.satu peristiwa pun aku tak boleh ingat pasal pak cik tuh. muka dia sangat familiar. tapi sampai sekarang persoalan tuh. tidak terjawab.

*makin lama aku cuba ingat kan siapa orang orang tu. aku rasa nak pitam . nak meletop otak.minta maaf sangat sangat aku memang tak de niat nak lupa kn orang. :(
aishah nasuha


No comments:

Post a Comment